FANDOM

Крајаши (јед. Крајаш); испрва бунтовничка група унутар Ратника Слободе, потом владајућа струја, на крају ново име Ратника Слободе. Име су добили по томе што су тражили крај Ужасног галактичког рата.

Током последњих сто година 97. миленија одређени број Ратника Слободе схватио је да је Ужасни галактички рат (односно, Рат освете, како су га Ратници Слободе звали) неодржив и да ће освета започета 20.000 година раније довести до потпуног истребљења људске врсте.

Како унутар друштва Ратника Слободе није било препрека за различите врсте организовања, број противника рата је убрзо нарастао до те мере, да се по први пут у 20.000 година појавила оштра политичка подела унутар друштва. До тада недодирљив мит о освети постао је узрок дубоке кризе. Ипак, ма колико подела била дубока, ниједном није постала предмет оружаних сукоба између самих Ратника Слободе.

Назив "крајаш" је испрва било само неформално идејно одређење насупрот исто тако неформалном одређењу "путаш" у значењу "оних који су остали верни Путу слободе". Све јачим међусобним организовањем, издвојили су се прво као посебна друштвена група, док су 114. дана 97006. уг. на састанку под називом Наставак Пута слободе после Рата освете формално створили Крајашку странку.

Још преко тридесет година је било потребно да моћ Крајаша нарасте до те мере, да су могли ући у успешну конфронтацију са путашима који су држали цео ратни систем у својим рукама. 38. дана 97042. уг. Крајаши врше војни удар унутар и изузетном брзином преузимају контролу над свим виталним тачкама ратног система. Тиме започиње процес завршавања Ужасног галактичког рата.

Иако је испрва било великих незадовољстава и, чак, могућности отвореног сукоба између путаша и Крајаша, Крајаши су вештом демагогијом успели да пацификују и на своју страну привуку прво мањи, па све већи број путаша. Током наредних сто година више није било никог међу Ратницима Слободе ко се чак изјашњавао било као путаш, било као Ратник Слободе. Нови идентитет је преузет како би се стара злодела чим пре заборавила.

Током наредних хиљаду година интензивно су тражена решења за спречавање коначног загађења, а радило се и на могућности исељавања ван Кумове сламе. Ипак, загађење великих размера се није могло зауставити, па се интензивирало трагање за могућношћу исељења, које је, у склопу различитих технологија, пронађено завршно са контактом са Степљанима, 281. дана 98103. уг..